2012. október 2., kedd

Nagy visszatérésre készül a Myspace

A közösségi oldal új tulajdonosai azt ígérik: jobb lesz, mint valaha. De vajon sikerülhet most az, amivel évek óta hiába próbálkozik az oldal?

A dicsőséges kezdet
A 2003-ban alapított Myspace hamar a világ egyik legnépszerűbb közösségi oldala lett. A felhasználók profilt létrehozva megoszthatták blogbejegyzéseiket, fényképeiket, kedvenc zenéiket és videóikat. Az oldalt nagy mértékben a saját képére formálhatta minden felhasználó, amely szintén emelte népszerűségét. Mivel zenészek is létrehozhattak rajta profilt, lehetővé tette, hogy bárki megoszthassa dalait egy óriási közönséggel, akár anélkül is, hogy egy nagy kiadó támogatta volna. A Myspace tehát nemcsak a közösségi hálózatokra, hanem a zeneiparra is óriási hatást gyakorolt. Kiemelten népszerű volt a fiatalok körében, létrehozása után néhány évvel már az egyik leglátogatottabb oldal volt. A sikert megkoronázandó, 2005-ben majdnem 600 millió dollárért vette meg a Myspace-t a Rupert Murdoch vezette News Corporation.


A nagy bukás
Azonban mindaz, ami elindította a Myspace sikerét, hamarosan pont a gyengeségévé vált. Zenei fókusza miatt, amely a szórakoztatóiparon keresztül vonta be a felhasználókat, nem tudta felvenni a versenyt az általánosabb közösségi hálózat-építő Facebookkal, amely nemcsak a fiatal felhasználókat hódította el tőle sikeresen, de az idősebb korosztályt is jobban meg tudta fogni. 2008-ra a Facebook látogatottabb lett, mint a Myspace. Az oldalt ezért többször is átalakították, hogy vonzóbb legyen a közönség számára, és jobban hasonlítson a Facebookra. Azonban e próbálkozások nem jártak sikerrel, a felhasználói létszám tovább csökkent, ahogy a Myspace értéke is, végül 2011-ben a Specific Media Group és az énekes-színész Justin Timberlake közösen felvásárolták, körülbelül 35 millió dollárért.


Szép új jövőtervek
Az új tulajdonosok bejelentették: újabb arculatváltásra készülnek. 2012. szeptember 24-én osztották meg a videót, amely az “Új Myspace”-t mutatja be. Még nem tudni, mikor indul el az újragondolt szájt, a honlapon egyelőre egy beharangozó látható, illetve megadhatjuk e-mail címünket, ha minél hamarabb szeretnénk meghívót kapni az új verzióhoz. A videó alapján a Myspace megpróbál úgy fejlődni, hogy közben hű maradjon a “gyökereihez”: továbbra is nagy fókuszt kap a zene és szórakoztatóipar. Az oldal alján zenelejátszó látható, hangsúlyosak a zenészprofilok és a kapcsolódó tartalmak, a felhaszálók nemcsak lejátszási listákat állíthatnak össze, hanem képeket is rendelhetnek hozzá. Ezenkívül egy kattintással elérhetővé válnak az előadókkal kapcsolatos hírek is. Az oldal tehát továbbra is igyekszik mind az alkotókat, mind a rajongókat megfogni. Láthatóan dinamikus közösségi oldal kialakítására törekszenek, amelyet minden felhasználó összekapcsolhat Facebook és Twitter fiókjával. A vízszintesen görgethető felületetről úgy tűnik, direkt úgy tervezték, hogy kifejezetten látványos, és a tableteken is optimálisan megjeleníthető legyen. De hogy mindez elég lesz-e ahhoz, hogy a Myspace visszanyerhesse régi fényét, azt csak az idő dönti el.


Dögös arculattal jön az átszabott Myspace

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése